Personlig træner: 3 Tips til at øge motivationen

Vi alle ved, hvor svært det kan være at finde motivationen til at tage ned i træningscenteret. Og det er som om, at denne motivation forsvinder lidt mere i december måned, hvor vejret er koldt, mørket falder tidligt på, og hyggen med ens nærmeste omkring julegodterne overtager. Denne uge har vi en gæsteblogger og personlig træner med, som giver 3 tips til at genvinde motivationen til din træning. 

Jade Hansen er uddannet personlig træner ved Fitness Institute. Hun er 23 år, og arbejder på nuværende tidspunkt som selvstændig personlig træner i Sporting Health Club. For Jade handler træning om at opretholde en balance. Træningen skal ikke kun være for en periode, men det skal være en livsstil og det skal være holdbart, som altid kan justeres, ændres og forbedres.

Selvom Jade har trænet i 5 år og arbejder som personlig træner, kan selv hun miste motivationen til at komme ned i træningscenteret. Heldigvis har hun 3 tips, som hun selv benytter til at genvinde motivationen og give den gas i fitnesscenteret!

Følg Jade Hansen på Instagram her!

   

De 3 tips 

1. Sæt dig nogle klare mål!
For at holde gejsten og motivationen oppe, er det vigtigt at sætte sig nogle mål for, hvordan ens træningsforløb skal foregå, og hvordan man gerne vil forbedre sig.

Tips til mål 

  • Tag ned og træn et bestemt antal gange om ugen! På den måde kan du bedre planlægge, hvornår du tager derned.
  • Sæt et mål for din krop! Det kan være du gerne vil forbedre din kondition eller din styrketræning. På den måde har du noget at gå ud fra og et sted at starte. 
  • Bliv bedre til de forskellige øvelser! Det kan give motivation hele tiden at forbedre sig inden for de forskellige øvelser som blandt andet squat, dødløft, lunches eller seated row,. I sidste ende handler det hele om teknik!
  • Fokus på sundhed all around! Spiser du sundere, begynder du både at se resultater hurtigere, og her er træningen en stor motivationsfaktor, fordi den fuldender din aktive og sunde livsstil.

2. Træningspartner(re)
Det kan være totalt demotiverende og grænseoverskridende at træne alene. Sørg derfor for at have en træningspartner, hvor I kan motivere hinanden. Man kan også sagtens have flere træningspartnere, eller deltage i holdtræning, hvor stemningen drager dig imod gejst og motivation. Bare det at der er flere om din træning gør, at det hele bliver lidt sjovere.

3. Træningsprogram og personlig træner
Et træningsprogram og/eller en personlig træner, er en forlængelse af de to andre tips. Her bliver der sat nogle helt konkrete mål, og du har en sparringspartner, som følger med i din træning. Der er både en du skal stå til ansvar over for, og hele din træning bliver bygget op på en strukturel måde, som er personligt tilpasset dig.

Jades anbefalinger til to fitnesspersoner som du kan følge på Social Media
Som et ekstra og fjerde tips, kan det være en god ide at følge personer inden for træning på enten Instagram eller Youtube. Det kan være med til at give en masse inspiration, samt være med til at hjælpe dig med at finde dine mål med træningen. Se dem her:

  • Cecilie Lind har arbejdet som personlig træner i 5 år, og er co founder af ’The Protein Kitchen’, som laver sund mad on-the-go. Følg hende på Instagram og Youtube 
  • Morten Nørgaard har sin egen online coaching side, og ved en masse om teorien bag træning. Følg Morten på Instagram og Youtube 

Vidoen er fra Cecilie Lind